>>>
- goed rekening kunnen houden met de talenten, mogelijkheden en
leerstijlen van kinderen;
- kinderen ook kunnen aanspreken op ‘hoger orde denken’. Dat betekent
dat er niet alleen aandacht is voor begrijpen, onthouden en reproduceren,
maar vooral voor creëren, analyseren en evalueren.
•
Van schoolteams vraagt het een intensieve samenwerking en uit-
wisseling van ideeën. Dat geldt binnen het schoolteam, maar ook met
andere scholen van de stichting. In het laatste geval kan het bestuur ook
een coördinerende en faciliterende rol spelen.
Alle scholen hebben zich ontwikkeld richting
het concept ‘de alles-in-één-school’
Over vier jaar kunnen alle schoolleiders spreken van een intensieve samen-
werking met voorscholen, kinderdagopvangorganisaties, naschoolse opvang-
organisatie en organisaties die naschoolse activiteiten aanbieden. Voor kind
en ouder is merkbaar dat deze partners nauw samenwerken, omdat er
afspraken zijngemaakt over visie, aanbod&doorgaande lijnen, pedagogisch
handelen, werkwijzen en communicatie. In het meest gunstige geval
ervaren ouders de samenwerkende partners als één organisatie. Het
streven is om deze partners zoveel mogelijk in één complex te huisvesten
of op z’n minst in de directe nabijheid van elkaar. De samenwerkende
partners hebben duidelijke zakelijke, financiële en praktische afspraken
vastgelegd. OOadA oriënteert zich bovendien op het oprichten van een
stichting om opvang in eigen beheer te kunnen verzorgen.
Kies een ander onderwerp