Previous Page  28 / 36 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 28 / 36 Next Page
Page Background

>>>

- goed rekening kunnen houden met de talenten, mogelijkheden en

leerstijlen van kinderen;

- kinderen ook kunnen aanspreken op ‘hoger orde denken’. Dat betekent

dat er niet alleen aandacht is voor begrijpen, onthouden en reproduceren,

maar vooral voor creëren, analyseren en evalueren.

Van schoolteams vraagt het een intensieve samenwerking en uit-

wisseling van ideeën. Dat geldt binnen het schoolteam, maar ook met

andere scholen van de stichting. In het laatste geval kan het bestuur ook

een coördinerende en faciliterende rol spelen.

Alle scholen hebben zich ontwikkeld richting

het concept ‘de alles-in-één-school’

Over vier jaar kunnen alle schoolleiders spreken van een intensieve samen-

werking met voorscholen, kinderdagopvangorganisaties, naschoolse opvang-

organisatie en organisaties die naschoolse activiteiten aanbieden. Voor kind

en ouder is merkbaar dat deze partners nauw samenwerken, omdat er

afspraken zijngemaakt over visie, aanbod&doorgaande lijnen, pedagogisch

handelen, werkwijzen en communicatie. In het meest gunstige geval

ervaren ouders de samenwerkende partners als één organisatie. Het

streven is om deze partners zoveel mogelijk in één complex te huisvesten

of op z’n minst in de directe nabijheid van elkaar. De samenwerkende

partners hebben duidelijke zakelijke, financiële en praktische afspraken

vastgelegd. OOadA oriënteert zich bovendien op het oprichten van een

stichting om opvang in eigen beheer te kunnen verzorgen.

Kies een ander onderwerp