Previous Page  13 / 36 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 36 Next Page
Page Background

Speerpunten

Als kinderen van onze scholen over vier jaar gevraagd wordt waarom hun

school zo goed is dan zeggen ze dat de leraren goed lesgeven, dat ze zich

prettig en gewaardeerd voelen en dat er ruimte is om op een boeiende manier

te leren. Als ouders over vier jaar gevraagd wordt waarom de school van

hun kind zo goed is, dan zeggen ze dat het schoolteam continu zoekt naar

effectief èn betekenisvol onderwijs en dat de school in onbezorgde tijden

en in moeilijke tijden aanvoelt als een warm bad. Als het personeel over vier

jaar de vraag krijgt waarom wij zo goed zijn, dan zeggen ze dat bij OOadA

bevlogen vakmensen werken die samen de ruimte pakken om inspirerend

onderwijs te verzorgen voor onze kinderen. Bij OOadA wil je graag werken.

Basis op orde en meer uit de kinderen halen

Veel onderdelen van de basis zijn bij onze scholen op orde, maar de kracht

van de instructie en de planmatige kwaliteitszorg vragen nog aandacht.

Dat is ons vertrekpunt. Kinderen hebben recht op het beste onderwijs.

Dan moet die basis op orde zijn en moeten scholen meer uit de kinderen

halen. Dat is ook goed voor het aanzien van het vak. De inspectie steunt die

gedachte en zal onze scholen ook langs die meetlat leggen. Over vier jaar

blijkt op schoolniveau en bovenschools niveau uit keuzes, aanbod, plannen

en resultaten dat we alle onderdelen van de basis op orde hebben en dat

we zoveel mogelijk uit onze kinderen halen.

Toekomstgericht en uitdagend onderwijs gericht

op de brede ontwikkeling

De dynamische maatschappij doet een groot appèl op creativiteit, tolerantie,

sociale vaardigheid, kennis van verschillende culturen en digitale vaardigheid.

Wij denken dat het onderwijs een cruciale rol moet spelen in een goede en

complete voorbereiding op die toekomst. Deze 21e eeuwse vaardigheden

gaan veel verder dan alleen goed onderwijs in de kernvakken rekenen en

taal. De lesactiviteiten die hier bij horen, geven de uitdaging waar onze

populatie behoefte aan heeft. Er gebeurt op dat punt al veel, maar het

is nog pril. Over vier jaar is op onze scholen sprake van een herkenbaar

toekomstgericht, uitdagend onderwijsaanbod en zijn de 21e eeuwse

vaardigheden geïntegreerd in het curriculum.

Een duidelijk herkenbaar openbaar karakter

We zijn een openbaar bestuur. Dat is meer dan de deuren openen

voor kinderen en ouders uit verschillende lagen van de bevolking, met

verschillende culturele en religieuze achtergronden. Wij zien het als onze

opdracht om mee te werken aan het versterken van de sociale cohesie in de

maatschappij. Over vier jaar is zichtbaar dat scholen er alles aan doen om elk

kind en elke ouder te zien en een welkom gevoel te geven.

Kies een ander onderwerp