Previous Page  4 / 36 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 36 Next Page
Page Background

Wij van OOadA

‘Wij’ zijn wij allemaal: leraren, schoolleiders, intern begeleiders, onderwijs-

ondersteuners, stafmedewerkers en bestuurders. Zelfs met 22 scholen die

verschillen in concept, schoolteam en populatie en met maar liefst circa

700 personeelsleden in allerlei functies heeft OOadA toch specifieke

kenmerken. Om te beginnen kenmerkt OOadA zich door

ambitie

.

Iedereen wil het beste voor de kinderen en er worden hoge eisen gesteld

aan de kwaliteit die we leveren en de manier waarop iedereen zijn functie

invult. Wij geloven dat deze ambitie nodig is om steeds beter onderwijs

te bieden. Verder valt de

dynamiek

op. Er gebeurt veel, we doen veel,

werken hard en we pakken veel aan. ‘Nee’ zeggen vinden we moeilijk.

We zouden daar af en toe wel wat zakelijker in mogen zijn. We zijn

geen afwachtende organisatie. We lopen graag voorop en we zijn erg

nieuwsgierig

als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. Deze

energie

en

betrokkenheid is geweldig, omdat we geloven dat dit veel oplevert voor

de kinderen, maar de valkuil is dat er af en toe ook teveel hooi op de

vork wordt genomen en dat we onvoldoende ruimte nemen om rustig na

te denken en afstand te nemen. Een tikkeltje

eigenwijs

zijn we wel. We

doen het heel graag op onze eigen manier. En of iets werkt of niet werkt,

dat ervaren we liever zelf. We willen de ruimte krijgen om per situatie te

bekijken wat het beste is. Wij hechten aan die

eigenheid

, omdat het

individuenenschoolteams ruimtegeeft voor

creativiteit

en

betrokkenheid

.

We willen geen franchise-bedrijf zijn waarbij de centrale leiding bepaalt hoe

alles precies in de schappen ligt. Ondanks onze eigenwijsheid is

teamwork

bij ons duidelijk herkenbaar. Overal is interesse om bij elkaar te kijken,

ervaringen en ideeën te delen, elkaar te hulp te schieten en samen de kar te

trekken. Ambitieuze mensen die initiatieven nemen, worden binnen OOadA

gewaardeerd, omdat wij geloven dat zij echt veranderingen teweeg kunnen

brengen. Wij beginnen dus niet bij de beren op de weg. We

zoeken naar

mogelijkheden

voor deze mensen en hun ideeën. Het bestuur en de

onderwijsinhoudelijke adviseurs van het bestuur zijn mensen die zelf uit de

praktijk komen (les geven, school leiden, interne begeleiding, ambulante

begeleiding). Wij hechten waarde aan een bestuur dat dichtbij de scholen

staat en vanuit eigen ervaringen weet waar de uitdagingen in de praktijk

liggen.

2

Kies een ander onderwerp