Openbaar Onderwijs aan de Amstel wil een aantrekkelijke werkgever zijn voor leerkrachten en ondersteunend personeel in Amsterdam en daarbuiten.
Die ambitie genereert vragen. Hoe vinden we geschikte medewerkers, hoe behouden we onze mensen en hoe begeleiden we nieuwe collega's?
Het werkgeverschap dat ons voor ogen staat geeft de komende jaren een kwalitatief antwoord op deze vragen en zorgt voor een grote werknemerstevredenheid.
Bij Tony’s Chocolonely is inspiratie opgedaan voor het inwerktraject van nieuwe medewerkers. Bij Tony's heet dat ‘Typical Tony’s Time’. Deze aanpak liet zien dat het belangrijk is de verschillende stadia van een inwerktraject visueel te maken en de verantwoordelijkheid voor de te ondernemen stappen bij de medewerker zelf te leggen. Dit inzicht krijgt een vertaling in de ‘Employee Journey’ die OOadA onlangs heeft geïntroduceerd om nieuwe collega’s op een goede wijze te ontvangen en wegwijs te maken in hun eigen school en de organisatie.
Vergelijkbare inspiratie voor het binden en boeien van medewerkers werd door andere directeurenteams opgedaan bij Aldowa (metalen gevelbekleding), cafe-restaurant Amsterdam, Rocycle en Picnic.
De huidige tijd en de toekomst brengen specifieke maatschappelijke, technologische en ecologische uitdagingen en kansen met zich mee. Eigentijds onderwijs richt zich op kennis en vaardigheden die nu en morgen nodig zijn om als wereldburger het verschil te kunnen maken.
Kenmerkend voor eigentijds onderwijs zijn uitdagende onderwijsactiviteiten waarin verschillende leergebieden en life skills gecombineerd worden. De wereld ontdekken en naspelen. Ook buiten de muren van het schoolgebouw.